Kolorowe sajgonki w wersji wegetariańskiej Chociaż tradycyjnie sajgonki kojarzą się z mięsnym farszem, coraz popularniejsze stają się sajgonki w wersji...
Czytaj WięcejLewiatan nagle przekształcił się w Lewiatan express
Lewiatan express to nowy rodzaj sklepu
Lewiatan express to nowy rodzaj sklepów, które oferują wygodne i praktyczne zakupy w ramach testowanego konceptu mniejszego formatu sklepu. Pozwala to na szybkie, ale jednocześnie kompleksowe zakupy. Przy tworzeniu tego projektu sieć sklepów skupiła się na bliskości i dopasowaniu oferty do potrzeb oraz preferencji określonych grup lokalnych klientów. Charakterystyczną cechą tego sklepu jest precyzyjnie dobrany asortyment, który łączy produkty ogólnopolskie, regionalne, marki własne Lewiatana oraz produkty od lokalnych dostawców. Dodatkowo, typowa oferta sklepu będzie uzupełniona przez różnorodne kategorie gotowych produktów oraz dedykowane usługi, które będą dostosowane do specyfiki danej lokalizacji.
- Pilotaż konceptu trwał dłużej niż pierwotnie przewidywaliśmy, ponieważ mały format wymagał bardziej precyzyjnego podejścia. Dlatego przeprowadziliśmy dokładne badania dotyczące struktury asortymentu, komunikacji i rozwiązań technologicznych. Zebrane dane z różnych lokalizacji umożliwiły nam opracowanie rozwiązań, które będziemy wprowadzać w całej sieci - podsumowuje pilotaż Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.
Podczas pilotażu Lewiatan testował różne rozwiązania i wyciągnął z niego kilka wniosków
Podczas pilotażu Lewiatan testował różne rozwiązania technologiczne, komunikacyjne oraz związane z wyborem asortymentu. W rezultacie część pierwotnych założeń została skorygowana. Początkowo koncept miał dotyczyć placówek o powierzchni do 150 mkw., obecnie jednak ta granica została obniżona do 100 mkw. Większe placówki oraz te z pełną, obsługową ladą mięsną będą działać w dotychczasowym modelu Lewiatana. Indywidualne podejście do każdej placówki Lewiatan express w zakresie asortymentu i oferowanych usług dla klientów ma być kluczowym wyróżnikiem i największą siłą nowego konceptu.
Testowanie nowego konceptu małego sklepu Lewiatana spowodowało również zmianę nazwy tego formatu.
Marcin Poniatowski, dyrektor marketingu i członek zarządu Lewiatan Holding S.A., wyjaśnia, że Polacy są bardzo przyzwyczajeni do używania terminu "express" w odniesieniu do małych sklepów. Ta nazwa jest tak głęboko zakorzeniona w świadomości konsumentów, że zdecydowano się zmienić nazwę opisu z "w chwilę" na "express".
Zwiększenie skali projektu i modernizacja placówek
Koncept Lewiatan express pozwoli na przeprowadzenie modernizacji sklepów, które są częścią sieci i umożliwi ich dalszy rozwój. Nowy format sklepów ma również przyciągnąć do Lewiatana inne grupy klientów, zwłaszcza młodszych, dla których ważne jest także wygodne i szybkie robienie zakupów.
Lewiatan express jest głównie wsparciem dla istniejących sklepów. Sieć Lewiatan nadal będzie skupiała się głównie na dużych sklepach. Naszym głównym formatem będą sklepy o powierzchni powyżej 150 mkw. – podkreśla Robert Rękas. Według założeń sieci, w ciągu dwóch lat liczba placówek Lewiatan Express może obejmować wszystkie placówki sieci, które spełniają warunki brzegowe nowego konceptu.
PSH Lewiatan to organizacja zrzeszająca polskich przedsiębiorców i pracodawców. Jest to jedno z największych i najważniejszych stowarzyszeń branżowych w Polsce. PSH Lewiatan działa na rzecz rozwoju polskiej gospodarki i poprawy warunków prowadzenia biznesu w kraju. Organizacja angażuje się w dialog społeczny i podejmuje działania mające na celu wpływanie na kształtowanie polityki gospodarczej. PSH Lewiatan działa również jako platforma wymiany doświadczeń i wspierania przedsiębiorczości. Organizacja prowadzi liczne projekty i inicjatywy mające na celu wspieranie polskich przedsiębiorców i poprawę warunków prowadzenia biznesu.
Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest jedną z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych sieci franczyzowych oraz sklepów detalicznych na polskim rynku. Na koniec 2022 roku w sieci było 3200 placówek zatrudniających 30 tysięcy pracowników. Łączne obroty w 2022 roku przekroczyły 15,3 miliarda złotych, co stawia Lewiatana w czołówce organizacji handlowych w Polsce.



